Saturday 18 October 2014

Perjalanan ke Kuching (Hari 2)

Previous: Perjalanan ke Kuching

Hari ni, Mrs Jay uruskan kerja macam biasa. Kira-kira pukul 5 petang habis kerja, Mrs Jay balik semula ke hotel untuk merehatkan dan membersihkan diri. Hujan turun renyai-renyai di bandar Kuching. Waktu-waktu macam ni jalan memang agak jammed sebab waktu balik kerja.

Mrs Jay dan En. Hubby solat dulu sebelum keluar untuk cari makan malam. Hari ni memang plan taknak berjalan sangat sebab dah penat bekerja seharian. Cadangnya nak Makan di Kopi 'o' Corner, tapi cari punya cari tak jumpa lak. Sadis betul bila cari tanya Pakcik Google Maps ni. Disebabkan hujan masih tak berhenti, kami terus ke Food Court Kubah Ria untuk cari makanan.

Macam biasa lah, En. Hubby mesti nak try makanan Sarawak. Menu yang dipilih adalah Mee Sapi. Mee ni adalah mee kolok dengan sup tendon/daging. Mrs Jay makan menu biasa je sebab dah pernah makan sebelum ni. Jadi tak la ralat sangat.
nasi goreng ayam penyet
mee sapi
kuih bongkol, ada macam rasa kuih tepung bungkus sikit

Kubah Ria ni ada dua bahagian, satu kawasan food court dengan kedai-kedai di kawasan tengah. Satu lagi Bahagian pasar. Tempat jual barang-barang basah dan sayur-sayuran. Masa nak balik semula ke hotel, Mrs Jay terperasan rupa-rupanya kat Kubah Ria bahagian pasar ni ada Kopi 'o' Corner gak. Eh, ada cawangan rupanya kedai ni ye. Balik hotel, Mrs Jay review kat Foursquare. Rupa-rupanya kedai asal di Jalan Satok tu terletak di sebelah RJ Ayam Penyet. Mengikut komen-komen yang diberikan, makanan di cawangan Kopi 'o' Corner di Kubah Ria tak sesedap di kedai asal di Jalan Satok.

Jadi, lepas makan kami terus pulang ke hotel. Mata pun dah mengantuk sgt ni. Ditambah dengan perut yang kenyang, memang dah tak ingat dunia la..

No comments:

Post a Comment