Thursday 12 February 2015

Renovate pagar rumah

Setelah beberapa minggu proses pembikinan pagar rumah mak Mrs Jay, hasilnya baru dalam 50% siap. Ini termasuk tambahan stor belakang rumah dan pemasangan awning (depan dan sisi), juga dua buah porch yang bakal menempatkan kereta anak-anak mak ni. 
bahagian depan 10'
bahagian sisi 20'

Sekarang ni, tinggal nak mencari gate yang sesuai untuk rumah mak. Setelah empat tahun rumah dibiar tak berpagar, baru sekarang mak ada budget nak buat. Bukan satu gate, tapi dua, memandangkan rumah mak ada dua porch. Satu bersaiz 10 kaki (depan), dan satu lagi bersaiz 20 kaki (sisi). Mrs Jay cadangkan kat mak untuk pasang gate manual je. Kerana autogate harganya lebih mahal dan berisiko jika berlaku kerosakan motor atau pendawaian.

Yang menjadi isunya disini bila mak nak beli gate dari syarikat bumiputera. Puas juga Mrs Jay tanya pakcik Google kalau ada syarikat bumiputera di sekitar Shah Alam, tapi masih belum berjumpa dengan syarikat yang menepati kriteria yang dicari. Kalau boleh nak cari yang berdaftar, diyakini kualiti kerja pemasangannya, dan menawarkan harga yang berpatutan.
sumber: http://www.citygate.com.my/
sumber: http://www.citygate.com.my/

Ada juga beberapa jenis pagar yang berkenan dihati Mrs Jay (seperti dalam gambar kat atas), tapi belum tau lagi harganya. Mrs Jay nak tanya pada pembaca, ada cadangan tak syarikat yang boleh disyorkan pada mak Mrs Jay??

No comments:

Post a Comment