Thursday 9 April 2015

Kena langgar lagi??

Petang tadi, Mrs Jay balik awal dari outstation di area Bukit Changgang. Lepas melalui Tol Puchong Barat, Mrs Jay membelok masuk ke simpang menghala ke Taman Sri Puchong. Sudah menjadi tabiat, lepas je tol tu Mrs Jay akan pasang lampu signal ke kiri sebab Mrs Jay akan masuk simpang kat depan tu (walaupun simpang tu jaraknya lagi 500m). Masa masuk kat simpang, tiba-tiba Mrs Jay dikejutkan dengan hentaman dari sebuah motor di sebelah kiri En. Sona. Nasib baik tak jatuh cina tu, kalau tak sia-sia je kena gilis ngan En. Sona. Pakcik cina tu terus bawak motornya ketepi. Mrs Jay pun sama parking di kiri jalan. Mrs Jay perasan masa tu signal yang Mrs Jay pasang dari tadi masih menyala. Takkan pakcik tu tak nampak.
Lekuk lagi En. Sona

Mrs Jay terus call En. Hubby. Dalam 10 minit dia pun sampai. Sementara tu, Mrs Jay tanya la pakcik tu kalau ada kecederaan kritikal. Nasib baik cuma luka sikit je. Pakcik tu jalan terdengkot-dengkot gi kutip selipar dia yg tercampak kat tengah jalan. Dia bagi nombor telefon, tapi bila Mrs Jay call, masuk voice mail pulak. Business card yang dia bagi pun macam tak sama je dengan lokasi tempat kerja yang dia cakap. Pelik...pelik..
Apa yang sebenarnya terjadi masa kemalangan tadi

Sebelum En. Hubby sampai, ada juga sebuah kereta putih berhenti kat belakang En. Sona. Dua orang lelaki keluar untuk tengok-tengok kalau ada yang boleh mereka bantu. Maklumlah, perempuan kan yang terlibat dalam kemalangan, mesti panik dan tak tau nak buat apa. Tapi disebabkan takde yang serius, Mrs Jay ucap terima kasih dan kata Mrs Jay boleh uruskan. Disebabkan cuaca panas terik dan En. Hubby tak sampai lagi, pakcik cina tu ajak tunggu kat kedai 99 Speedmart je. Tak lama lepas tu En. Hubby pun sampai.

Mrs Jay serahkan semua untuk En. Hubby uruskan. Mrs Jay bergegas balik rumah sebab belum solat zohor. Masa tu dah pukul 4.00 petang. Lepas semua selesai, baru Mrs Jay call En. Hubby tanya apa yang berlaku lepas tu. Pakcik cina tu rupa-rupanya bagi macam-macam alasan taknak pergi buat report kat balai. Tapi En. Hubby ugut jugak suruh dia bayar. Dalam dompet dia cuma ada RM235 je, dan En. Hubby ambil semua, tinggalkan RM5 je. Sebabnya, pakcik cina tu cuma nak bagi RM100 je (En. Hubby mintak RM400). En. Hubby kata mana cukup untuk ketuk dan cat semula calar tu. Last-last terpaksa juga dia bayar dengan apa yang ada dalam dompet dia. 

Kesudahannya, tak report jugak ke balai. Mungkin ada masa lebih baik settle kat luar. Ingat tak kes En. Sona kena langgar dalam entry tahun lepas. Report polis pun, sarjan tu takleh nak watpe sebab pihak yang melanggar tu taknak buat report. Sampai sekarang tak repair lagi tempat yang kena hentam dengan kembara tu. Hari ni kena hentam lagi kat tempat yang sama.

No comments:

Post a Comment